Zadanie 7

Realizacja nowoczesnych kursów prowadzących do mikropoświadczeń, opracowanych w zadaniu 6

W ramach zadania przeprowadzone zostaną opracowane w zadaniu 6 innowacyjne kursy prowadzące do uzyskania mikropoświadczeń.

Powołane zostaną 3 zespoły: ds. rekrutacji i reklamy, ds. technicznych oraz ds. walidacji.

Pierwszy zespół przygotuje materiały promocyjne i przeprowadzi niezależną dla każdego kursu rekrutację, na podstawie regulaminów uwzględniających opracowane w zadaniu 6 efekty kształcenia i zapewniających uwzględnienie zasad równości szans i niedyskryminacji. W procesie rekrutacji osoby ze specjalnymi potrzebami będą miały możliwość ich wskazania w celu zapewnienia im wsparcia, ponadto przyznane zostaną dodatkowe punkty za uwzględnienie proekologicznego podróżowania.

Drugi zespół będzie odpowiedzialny za wdrożenie nowoczesnych narzędzi kształcenia i koordynację techniczną kursów stacjonarnych i online.

Trzeci zespół przeprowadzi walidację w oparciu o kryteria opisane we wzorcach podczas rekrutacji. Dzięki temu weryfikacji będą podlegać kompetencje zgodne z opisami przygotowanymi na etapie rekrutacji. Przeprowadzone zostaną testy ex-post, gdzie każdy z testów będzie uwzględniał tylko te kompetencje, które zostaną jednoznacznie określone na etapie rekrutacji, a jego wyniki zostaną odniesione do wyników z testów ex-ante. W procesie walidacji uwzględnione zostaną potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami (asysta, dodatkowy czas, specjalistyczna aparatura, dostosowanie testów np. alfabet Braille’a). Członkami zespołu nie będą mogły być osoby biorące udział w procesie podnoszenia kompetencji przez uczestników projektu.

W ramach zadania przewiduje się organizację 10 kursów w 3 różnych formach:

  • – 3 szkoły letnie (Problemy chorych w starszym wieku jako zagadnienie interdyscyplinarne, Bezpieczeństwo sieci teleinformatycznych, Kształcenie umiejętności miękkich) po 15 studentów;
  • – 2 wymiany akademickie z wykorzystaniem infrastruktury Partnerów: (Bezpieczeństwo systemów IoT (z uniwersytetem w Mons) i Biomechaniczna analiza ruchu człowieka (z uniwersytetem w Valenciennes)) po 30 studentów;
  • – 5 kursów online (Podstawy uczenia maszynowego i jego zastosowanie w praktyce, Proekologiczne aspekty magazynowania energii, Wprowadzenie do zasad projektowania 3D, Projektowanie protez, Cyberbezpieczeństwo) po 20 studentów.

Zakłada się, że swoje kompetencje w ramach kursów podniesie 80% studentów biorących w nich udział i 4 przedstawicieli kadry realizujących kursy z wykorzystaniem infrastruktury Partnerów. Szczegóły znajdują się w załącznikach nr 3 i 4.

Następnie, uzyskane wyniki testów zostaną porównane z przyjętymi wymaganiami. W przypadku nabycia kompetencji, uczestnik otrzyma dokument zawierający informację o uzyskanych efektach uczenia się, odnoszących się do nabytej kompetencji. Dokumenty będą potwierdzały, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji, a także, że zastosowane rozwiązania zapewniały rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.