Opracowanie nowoczesnych kursów, prowadzących do uzyskania mikropoświadczeń, na rzecz studentów i doktorantów Konsorcjum
W zadaniu wykonane zostaną 3 aktywności: (1) opracowanie nowych, innowacyjnych metod kształcenia dostosowanych do potrzeb EUNICE; (2) przygotowanie i zakup nowoczesnych, innowacyjnych narzędzi wspierających proces realizacji kształcenia; (3) opracowanie materiałów dydaktycznych innowacyjnych kursów prowadzących do mikropoświadczeń.
W celu realizacji 1 i 2 aktywności powołane zostaną dwa zespoły składające się z przedstawicieli członków sojuszu. Pierwszy z nich opracuje innowacyjne metody i narzędzia kształcenia w ramach EUNICE. Wykona przegląd dostępnych na rynku rozwiązań umożliwiających wdrożenie nowoczesnych narzędzi w proces kształcenia, takich jak: platforma zdalnego dostępu do zasobów fizycznych oraz robot teleprezentacyjny. Wypracuje najlepsze praktyki w zakresie realizacji immersyjnych zajęć z wykorzystaniem nowoczesnych technik i narzędzi. Drugi zespół przeprowadzi analizę instytucjonalną oraz prawną możliwości wdrożenia mikropoświadczeń i zapewnienia ich akceptowalności. Ponadto przeprowadzi analizę możliwości wdrożenia platformy bezpiecznych elektronicznych podpisów. Przedstawiciele zespołu zaprojektują odznakę PP i EUNICE potwierdzającą uzyskanie mikropoświadczeń.
Następnie, zespoły dokonają zakupu narzędzi umożliwiających realizację wysokojakościowych oraz nowatorskich kursów (platformy mikropoświadczeń, platformy zdalnego dostępu do zasobów fizycznych oraz robota teleprezentacyjnego).
W ramach realizacji 3 aktywności, koordynator wyłoni osoby odpowiedzialne za przygotowanie materiałów dydaktycznych. Opracowane materiały zostaną przygotowane zgodnie ze standardem WCAG 2.1. Przewidziane jest opracowanie materiałów dla 10 kursów prowadzących do uzyskania mikropoświadczeń, realizowanych w różnych formułach z wykorzystaniem narzędzi i metod kształcenia zakupionych oraz opracowanych w ramach zadania. Przygotowane zostaną 3 szkoły letnie (jedna trwająca 30h i dwie po 15h), 2 hybrydowe kursy z wykorzystaniem infrastruktury Partnerów (po 30h) i 5 kursów online (po 15h).
Następnie koordynator zadania powoła zespół ds. weryfikacji opracowanych treści i walidacji kompetencji. Jego członkowie zweryfikują treści z punktu widzenia merytorycznego i przygotują testy ex-ante i ex-post weryfikujące nabycie kompetencji i ocenią materiały pod kątem spełniania wymogów WCAG 2.1. Opracują również wymagania w zakresie efektów uczenia się, które powinni osiągnąć uczestnicy w wyniku podjętych działań (wraz z informacjami o kryteriach i metodach weryfikacji tych efektów). Zapewni to rozdzielenie procesu kształcenia i szkolenia od walidacji w celu zachowania wymagań formalnych.
Realizacja zadania przyczyni się do wzrostu jakości kształcenia dzięki rozwiązaniom wypracowanym w ramach partnerstwa i rozwoju oferty dydaktycznej opartej na współpracy z zagranicznymi uczelniami. Ponadto, dzięki opracowanym narzędziom, pozwoli na zwiększenie zdolności instytucjonalnych do realizacji partnerstw międzynarodowych.