Zadanie 2

Wsparcie działań Uniwersytetu Europejskiego EUNICE poprzez podniesienie kompetencji i jakości kadry PP

Koordynator zadania dokona analizy przeprowadzonych ankiet i wywiadów z pracownikami. Następnie dokona analizy rynku, mającej na celu wyłonienie kursów i certyfikacji, które w największym stopniu będą odpowiadały potrzebom osób zaangażowanych w rozwój EUNICE po stronie PP. Kluczowymi aspektami uwzględnianymi w procesie wyboru szkoleń będzie ich zawartość merytoryczna oraz rozpoznawalność. Na podstawie przeprowadzonej analizy, z zachowaniem wszystkich zasad formalnych w porozumieniu z Działem Zamówień Publicznych, koordynator przeprowadzi procedurę zakupu szkoleń realizowanych przez zewnętrzne ośrodki. W przypadku kursów prowadzących do podniesienia kwalifikacji wybrane zostaną ośrodki akredytowane, posiadające certyfikowanych specjalistów i przeprowadzające oficjalne egzaminy. W pozostałych przypadkach przeprowadzone zostaną testy ex-ante i ex post.

Zespół ds. rekrutacji przygotuje regulamin udziału w kursach z zachowaniem wymagań formalnych i wyłoni uczestników zgodnie z zasadami równych szans i niedyskryminacji, uwzględniając jednocześnie ich zaangażowanie i stanowisko w ramach EUNICE.

Szkolenia będą kierowane do wąskiego grona specjalistów odpowiedzialnych za rozwój EUNICE (18 os.) przez pozyskiwanie dodatkowych grantów i będących liderami zadań lub zasiadających w kluczowych gremiach (Board of Directors, IT Board, Project Management Team). W związku z tym, w kilku kursach uczestniczyć będą te same osoby podnosząc kompetencje i kwalifikacje.

Na potrzeby kalkulacji budżetu uwzględnione zostały szkolenia z zakresu zarządzania projektami zgodnie z metodyką Prince2 (2 kursy, dla łącznie 14 os.) stosowaną w EUNICE4U i metodyką PM2 (dla 10 os.) opracowaną przez Komisję Europejską. Ponadto uwzględniono szkolenia z myślenia projektowego (2 kursy dla łącznie 20 os.), wystąpień publicznych (2 kursy dla łącznie 10 os.), zarządzania i motywowania zespołów (2 kursy dla łącznie 8 os.), zarządzenie i budowanie marki (2 os.). Dodatkowo założono udział w kursie dotyczącym stosowania równości szans i niedyskryminacji zgodnie z dyrektywami KE (dla 2 os.). Dzięki pozyskanym kompetencjom uczestnicy kursów będą wspierać rozwój EUNICE, pozyskiwanie nowych grantów i realizację wszystkich zaplanowanych działań i aktywności wraz z uwzględnieniem inkluzywności. W przyszłości zaangażują się w budowę dedykowanej komórki EUNICE działającej na rzecz projektów.

Środki zarezerwowane na wykonanie tego zadania umożliwią zakup renomowanych szkoleń i uzyskanie certyfikacji. Przyczyni się to w znaczącym stopniu do zwiększenia zdolności instytucjonalnej potrzebnej do budowy partnerstw międzynarodowych, wzmocnienia pozycji PP w wymiarze międzynarodowym i jako Lidera EUNICE, a także zdolności zarządzania Konsorcjum i pozyskiwania nowych projektów poprzez posiadanie wykwalifikowanej kadry.