Opracowanie nowoczesnych materiałów szkoleniowych i realizacja szkoleń na rzecz Partnerów
W ramach zadania wyłonione zostaną osoby odpowiedzialne za przygotowanie materiałów dydaktycznych w zakresie realizacji badań naukowych i kształcenia w międzynarodowym środowisku. Opracowane materiały będą uniwersalne i będą uwzględniały zarówno różnice wynikające z międzykulturowości typowej dla krajów partnerskich EUNICE jak i potrzeby różnych grup społecznych, mniejszości, a także osób ze szczególnymi potrzebami. Wszystkie materiały zostaną opracowane zgodnie ze standardem WCAG 2.1.
W ramach zadania przewidziane jest opracowanie 4 kursów w języku angielskim, w każdym z nich weźmie udział 10 os. w trybie stacjonarnym (pracownicy PP) oraz 20 osób online (pracownicy sojuszu EUNICE). Pierwszy z kursów będzie obejmował 30h podstaw języka (poziom B1). Ponadto zrealizowane zostaną 20h kursy z zakresu języka biznesowego przydatnego w realizacji projektów oraz badań, z zakresu prowadzenia nieformalnych spotkań i realizacji zajęć dydaktycznych w międzynarodowym środowisku.
Następnie powołane zostaną 2 zespoły. Pierwszy ds. weryfikacji opracowanych treści i walidacji kompetencji oraz drugi ds. rekrutacji i reklamy. Zespoły te w porozumieniu zadbają o realizację wszystkich 4 etapów nabywania kompetencji. Pierwszy zespół zweryfikuje treści z punktu widzenia merytorycznego i przygotuje testy ex-ante i ex-post odpowiadające nabywanym kompetencjom oraz oceni materiały pod kątem spełniania wymogów WCAG 2.1. Drugi zespół przygotuje materiały promocyjne w postaci ulotek i materiałów w mediach społecznościowych EUNICE. Opracuje również regulaminy rekrutacji dla każdego z kursów, dbając aby rekrutacja odbywała się z zapewnieniem zasad równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób o szczególnych potrzebach, a także uwzględnieniem zasady równości szans kobiet i mężczyzn przeciwdziałając wszelkim formom dyskryminacji. W procesie rekrutacji osoby ze specjalnymi potrzebami będą miały możliwość ich wskazania.
Zespoły opracują wymagania w zakresie efektów uczenia się, które powinni osiągnąć uczestnicy w wyniku podjętych działań (wraz z informacjami o kryteriach i metodach weryfikacji tych efektów). Zapewni to rozdzielenie procesu kształcenia i szkolenia od walidacji w celu zachowania wymagań formalnych. Wszystkie osoby biorące udział w kursach wypełnią ankiety satysfakcji.
Wszystkie materiały zostaną umieszczone na platformie e-learningowej.
Całość realizacji zadania przyczyni się do wzrostu jakości kształcenia dzięki rozwiązaniom wypracowanym w ramach partnerstwa, a także przełoży się na wzrost liczby wykorzystanych nowoczesnych materiałów dydaktycznych, szkoleniowych. Ponadto przyczyni się do wzrostu liczby osób, które nabyły kompetencje.